واکنش رئیس مجلس ترکیه به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور تیم‌های اعزامی باید تا الان به مختصات اعلامی پهپاد ترکیه‌ای رسیده باشند اطلاعیه شماره ۵ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر مختصات محل دقیق سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور مشخص شد + فیلم و عکس درباره هلی‌کوپتر Bo۱۰۵ که پوتین برای کمک به عملیات تجسس به ایران فرستاد + جزئیات و عکس ۴۷ امدادگر و تجهیزات ویژه روسیه در راه تبریز + فیلم هلال احمر عراق: ۱۰ تیم‌ امداد و جستجو را برای کمک به ایران آماده کردیم کنعانی: کارگزاران دستگاه دیپلماسی برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان ایشان دعا می‌کنند همراهان رئیس جمهور در هلی‌کوپتر چه کسانی بودند؟ + اسامی جزئیات جلسه پوتین با سفیر ایران درباره حادثه بالگرد رئیس‌جمهور | سلام من را به رهبر معظم انقلاب برسانید + فیلم بیانیه وزارت امور خارجه درباره حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور منتشر شد تماس مراجع عظام تقلید با رئیس دفتر رئیس‌جمهور رصد لحظه به لحظه پهپاد آکینجی در جستجوی هلی‌کوپتر رئیس جمهور + لینک آنلاین جهاد اسلامی: با نگرانی پیگیر سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران هستیم سقوط پهپاد رزمی آمریکایی «ام کیو ۹» در مرکز یمن درباره آکینجی، پهپاد ترکیه که برای جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور به ایران آمد + عکس و مشخصات فنی بایدن پس از حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران، تعطیلات هفتگی خود را لغو کرد روسیه ۲ هواپیما همراه با بالگردهای ویژه و ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای اعزام می کند حضور پدر آیت‌الله آل هاشم در دفتر ایشان + فیلم وزیر خارجه ایتالیا: در حال پیگیری تحولات حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران هستم
سرخط خبرها

غربالگری سلامت ۲۷ میلیون نفر در قالب «پویش ملی سلامت» | کاهش جمعیت یکی از مشکلات مهم کشور است

  • کد خبر: ۲۰۲۶۹۷
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
غربالگری سلامت ۲۷ میلیون نفر در قالب «پویش ملی سلامت» | کاهش جمعیت یکی از مشکلات مهم کشور است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۷ میلیون نفر از افراد بالای ۱۸ سال کشور در قالب «پویش ملی سلامت» غربالگری سلامت شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، مجتمع بهداشتی، درمانی و آموزشی «علیزاده» گناباد  و بخش داخلی بیمارستان آیت الله مدنی شهرستان بجستان امروز پنجشنبه  با همکاری خیران سلامت روز پنج‌شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

دکتر بهرام عین‌اللهی روز پنج شنبه در حاشیه بهره برداری از این مجتمع های بهداشتی و درمانی در جمع خبرنگاران افزود: از بین افراد غربالگری شده در کشور ۵۳۸ هزار نفر بیماری فشار خون و ۳۲۳ هزار نفر دیابت داشتند که از بیماری خود بی اطلاع بودند.

وی بیان کرد: پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان ماه در کشور آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد و در این چهارچوب افراد بالای ۱۸ سال به لحاظ فشار خون و دیابت بررسی و غربالگری می‌شوند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در قالب این پویش هفت میلیون و ۷۷۸ هزار نفر از افراد غربالگری شده که مستعد ابتلا به این بیماری‌ها هستند نیز باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه توسعه تجهیزات و امکانات سخت افزاری بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم مورد توجه خاص قرار گرفته است، تصریح کرد: از ابتدای این دولت تاکنون ۲ هزار مرکز بهداشتی و درمانی در سطح کشور به بهره برداری رسیده و ۲ هزار مرکز دیگر تا پایان دولت سیزدهم تکمیل می‌شود.

کاهش جمعیت یکی از مشکلات مهم کشور است

دکتر عین اللهی کاهش جمعیت را یکی از مشکلات مهم کشور برشمرد و گفت: مراکز بهداشتی و درمانی ظرفیت خوبی برای مساله جوانی جمعیت و فرزند آوری هستند که باید از پتانسیل آن‌ها بهره بیشتر گرفت.

وی ادامه داد: طرح سلامت خانواده به عنوان یکی از دستاورد‌های مهم دولت سیزدهم ابتدا در ۵۷ شهرستان آغاز شد و تاکنون در ۱۸۰ شهرستان و ۱۰ استان کشور به طور کامل اجرا شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در راستای این طرح برای هر ایرانی با کد ملی یک پرونده سلامت تشکیل و با برررسی وضعیت سلامتی فرد توسط مراقبان بهداشت، در صورت داشتن بیماری به پزشک خانواده ارجاع داده می‌شود.

عین اللهی با تاکید بر اینکه همیشه رعایت بهداشت مقدم بر درمان است، گفت: یکی از مشکلاتی که امروزه در شهر‌ها گسترش پیدا کرده توجه ناچیز مردم به وضعیت سلامت خودشان است و در صورت وقوع حادثه و یا مشکلات قلبی و یا ... به فکر درمان می‌افتند و به عبارت دیگر به مقوله پیشگیری کمتر می‌شود و پویش ملی سلامت با تاکید بر پیشگیری و خودمراقبتی در حال اجراست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->